Gert Verhulst is erin geslaagd met de spektakelmusicals van Studio 100 het brede publiek aan te spreken. En daarvoor moest Gert grote risico’s nemen…
“In die periode reageerden mensen bij het woord musical vaak wat ongemakkelijk”, vertelt Gert Verhulst in De Zondag. “’14-’18 is erin geslaagd om heel wat vooroordelen weg te nemen en een publiek te bereiken dat anders nooit naar musicals ging.” Maar daarvoor nam Studio 100 een enorm risico…
“Als je weet dat er gemiddeld 30 à 40.000 kijkers naar een musical in Vlaanderen komen kijken, weet je dat de organisatie van een musical waarbij je ruim 150.000 bezoekers nodig hebt om break-even te draaien een risico is.”
Maar Gert Verhulst voegt er meteen aan toe dat het toch wel een berekend risico was, en dat ondernemen nu eenmaal altijd risico’s inhoudt: “Als het niet werkt, weet je dat je een verlies moet slikken.” Maar gelukkig werden de spektakelmusicals van Studio 100 een enorm succes…