Het ziet er allemaal erg mooi uit de job van influencer. Je lijkt het duizenden euro’s mee te kunnen verdienen, maar er moet ook hard gewerkt worden. En de grens tussen wat mag en niet mag is klein en niet altijd even duidelijk.
“Ik wil geen problemen met de fiscus, geef alles netjes aan en zet bij elke post die ik voor een bedrijf maak dat het over een betaald partnerschap gaat”, zegt Fabrizio Tzinaridis in Dag Allemaal. Hij vind het goed dat er meer richtlijnen komen rond wat mag en niet mag.
“Al vind ik sommige regels nog altijd lastig. Als ik bijvoorbeeld kledij of iets dergelijks krijg opgestuurd van een merk waar ik geen samenwerking mee heb, zou ik dat moeten aangeven. Nu, ik doe sowieso mijn best om het volgens het boekje te doen en denk dat we het na een tijdje wel gewoon zullen worden.”
Met zo’n 200.000 volgers op Instagram is Fabrizio voor heel wat bedrijven de ideale persoon om reclame te maken en willen ze allemaal met de knappe bachelor samenwerken.
“Daardoor verdien ik er een aardige cent mee bij. Mensen als ik, of andere profielen met een vergelijkbaar aantal volgers, kunnen tussen de 1.000 en 4.000 euro krijgen voor een Instagramcampagne. Niet slecht, toch?”