Velen dromen ervan, anderen zijn het al: influencer zijn of worden. Product uittesten, aanprijzen en er nog eens geld mee verdienen, het klinkt als de perfecte droomjob. Maar het is ook hard werken. En de lijn tussen werk en gewoon voor het plezier is erg klein geworden.
Presentatrice en actrice Evi Hanssen mag zich ook gerust een influencer noemen. Ook zij gaat in zee met bekende merken. Al aanvaardt ze niet zomaar elk aanbod. Alleen producten die aansluiten bij haar levensstijl maken kans.
“De ene week chips en de andere week chocolade promoten voor geld, dat doe ik niet. Ik vind het ook onbeleefd als bedrijven ongevraagd producten naar mij sopsturen met de verwachting dat ik er iets over post. Ik prijs enkel merken aan waar ik trots op ben”, zegt Hanssen in Dag Allemaal.
Evi is één van de vaste gezichten van Hello Fresh, het bedrijf dat maaltijdboxen aan huis levert. Met het bedrijf heeft Evi een langetermijncontract en werkt ze ook achter de schermen. Evi probeert volgens de regels te werken zoals het hoort van een influencer. Maar dat doet niet iedereen.
“Sommige influencers proberen te verstoppen dat ze adverteren voor een bedrijf. Ik doe absoluut niet meer aan dat gesjoemel.”