Zijn de makers van Familie té ver gegaan in hun zoektocht naar spannende en sensationele verhaallijnen? Daar lijkt het wel op…
Bij de kijkers klinkt er wel vaker kritiek op de keuzes die de scenaristen maken in Familie. Is het drama niet allemaal te groots? Moet er soms niet wat meer ruimte gemaakt worden voor gelukkige momenten? Eén kijker uit nu zijn ongenoegen. En benoemt expliciet waar het fout loopt…
“De ‘schrijvers’ van de verhaallijnen doen toch hun eigen zin. Vroeger één slechterik en de spanning van wat die weer plande werd opgebouwd naar de seizoensfinale”, schetst trouwe kijker Cyriel in een Familie-groep op Facebook. Maar de laatste jaren was een opmerkelijke evolutie merkbaar in de populaire VTM-serie…
“Nu, eigenlijk al jaren, is familie een half tienerprogramma geworden waar het vaak draait om de kotstudenten en waarbij niets te gek is voor woorden: verkrachtingen, ontvoeringen, plastische chirurgie, huurmoordenaars, bedrog, overspel, druggebruik en dealen, diefstallen, brandstichting, …” En dan stelt Cyriel zich één duidelijke vraag…
“Ik snap niet dat die personages alle rampspoed overleven. Menig mens (personage) had zichzelf al opgesloten in eigen huis of zich zelfs ergere dingen aangedaan als die dit allemaal in het echt zou meemaken”, klinkt het bij de trouwe kijker van Familie. En dan is Cyriels mening over de makers van Familie duidelijk.
“De drang naar sensatie is te groot, de realiteitszin is totaal afwezig”, verduidelijkt Cyriel de verkeerde keuzes die de makers en scenaristen van zijn favoriete soap maken.