
In Dag Allemaal ontdekken we hoe het er achter de schermen van Familie aan toegaat. En dan klapt een regie-assistent uit de biecht…
Kurt Smet werkt al 25 jaar voor ‘Familie’. Welke veranderingen heeft de regie-assistent in die tijd gezien, op de set en in het verhaal? En dan vond er een drastische verandering plaats bij Familie…
“De set is technisch veel geavanceerder geworden met nieuwe camera’s en digitale technieken.” Maar ook op het vlak van de scenario’s vond er een grote wijziging plaats…
“Ook de verhaallijnen zijn steeds gedurfder en actueler geworden met meer focus op maatschappelijke thema’s”, verduidelijkt regie-assistent Kurt Smet in gesprek met Dag Allemaal. Eén ding is duidelijk…
“De afleveringen van ‘Familie’ zijn veel dynamischer geworden met meer plotwendingen en onverwachte ontwikkelingen.” En dan komt Kurt Smet met een verrassende vergelijking…
“Ik herinner me nog dat we vroeger op een dag maar vier scènes draaiden, terwijl we tegenwoordig gemiddeld dertien scènes per dag opnemen”, benadrukt regie-assistent Kurt Smet in Dag Allemaal dat ook het werkschema stevig werd opgeschroefd bij Familie.